(Akualizováno 13.11 2011)
Dnes provedená zátěžová zkouška v terénu dopadla nad očekávání dobře. Motor si kbelíku kamení ani nevšiml, pohodově se rozbíhá se zátěží a třecí spojka při zaseknutí kýblu vzorně prokluzuje.
Nyní tvoříme vozík pro pohodlnou dopravu vrátku na stanoviště, neb s tím hrozným tragačem je to utrpení. Do příští akce se to asi nestihne, ale zřejmě budeme stejně nakládat vlečku, takže je to jedno.
(15.10. 2011)
Tak dnes byl konečně po dlouhých slibech dopraven náš nový naviják před brány jeskyně.Už zbývá jen doladit elektrickou přípojku a hurá na pohodlnou těžbu sutě.:-)
(8.10. 2011)
Máme konečně hotový nový pohon s pořádným motorem, zbývá zapojit elektriku a přivařit pár drobností, takže by snad už příští neděli mohl být naviják na Výpustku. Klikněte si na obrázek pro zvětšení.
Již se všichni těšíme, že nebudeme muset tahat kbelíky se sutí vlastníma rukama, kvapem mezi námi totiž přibývá různých zádařů, loktařů, i jeden zápěsťař se začal vyskytovat.
Těžba je pak doprovázena mnohým sténaním, množí se četné odpočinkové přestávky a samotné akce se nám nenápadně zkracují na ubohé dvě hodinky týdně. Od navijáku si slibujeme výrazně efektivnější těžbu, Jara si už zamluvil místo u tlačítek.
(kdysi v září 2011 )
O víkendu proběhlo alfa testování nového stroje, ale bohužel nedopadlo nejlépe, 120W motorek je slabý, převodovka moc pomalá. 15Kg kýbl utáhl rychlostí asi 1m za 5s, čili těch našich 18m by trvalo neúnosné 1,5minuty.
Objednal jsem tedy převodovku VF44-20 s převodem 1:20, která je určena k motoru 550W/2880 ot/min, nebo 250W/1440 ot/min, kdy bude na výstupu stejný moment 30Nm, ovšem poloviční otáčky. Jestli se nám podaří sehnat motor 550W, tak budou kýbly lítat nahoru za 23s, tedy v čase srovnatelném s pohonem Staňa a Vojta.
Maximální zátěž mi vychází na 57,714kg.
Ochrana proti utržení kbelíku při zaseknutí o skálu bude řešena elektronickou pojistkou, kde bude proudové tráfko sledovat proud a při překročení nastaveného maxima vypne stykač.
Nebylo by špatné ošetřit skalní výstupky nějakým překlenutím, třeba vytvořením plechových náběhů, které by zajistily hladký průchod kyblíků úzkou puklinou.
Toť zatím vše…
Na obrázku dole je provedení ještě se slabým motorkem.
autor: Pokorap